maandag 4 januari 2010

Dirk Bruinsma edelsmid/beeldhouwer


Een groot deel van mijn leven ben ik creatief bezig geweest met schilderen en tekenen, pottenbakken, beeldhouwen (zowel figuratief als abstract) en edelsmeden.
Bovendien kwam ik in mijn werkzame bestaan als eigenaar/directeur van een grafisch bedrijf veel in aanraking met beeldend kunstenaars, illustratoren en schrijvers.
Na mijn pensionering heb ik me als autodidact verder ontwikkeld en de jongste tijd heb ik me geheel toegelegd op het maken van sieraden en kleine beeldobjecten.
Bijna alle objecten zijn unica's, series maak ik nooit.
Eén van mijn specialiteiten is het omvormen van oude sieraden tot unieke, nieuwe maar wel draagbare vormen. Daarbij zoek ik vaak nadrukkelijk een  combinatie van materialen: goud, zilver, steen en hout.



























    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten