maandag 7 september 2015

MIRJAM TORENBEEK PORTRETSCHILDER

Ik ben portretschilder met gevoeligheid. Een portret kan een hoofd met schouders zijn, maar ook de hele persoon. Eigenlijk ben ik dus een mensen-schilder. Ik kijk graag naar gezichten en houdingen van mensen. Het lichaam van iemand zegt zo veel over het karakter; er in verborgen huist het leven en de geschiedenis van de persoon.
Een portret is voor mij geslaagd als het bezield is; als het fascineert en je er naar blijft kijken. Als ik een portret schilder, breng ik al mijn aandacht samen naar dat moment, die persoon, het beeld dat ik waar neem. Ik realiseer me steeds meer dat het daar om gaat: mijn volle aandacht.
Vrouwen is een veel terugkerend thema. Voluptueuze dames, trotse vrouwen, lieve vrouwen, moeder vrouwen, breekbare vrouwen, vrouwen vol verlangen. Krachtige en tegelijkertijd kwetsbare vrouwen; … een onderwerp dat oneindig boeit. 
Ik hoop dat mijn beelden jou uitnodigen om de fluistering van je ziel te voelen.




Meer informatie treft u aan op www.mirjamtorenbeek.nl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten